thommofonia
thommofonia, as well as KUREMATSU Misato.
The things I had done to hold myself together, to protect myself, may have somehow become like thorns that prevented my flow.
Some time has passed since the release of the first album, “arbores,” and I feel things being pulled away from me and these songs being further freed from me (us), while at the same time, I feel roots growing deep within me.
Looking back on my trajectory that has spun “arbores (naked),” I can see a secret flicker of light. What I am pursuing may be something that naturally exists within myself. Presumably, when trying to represent something, the only thing I can do is not to interfere with the flow.
While seemingly it would appear that I am cultivating my aesthetic language in solitude, as I pass through the emotions that thrust me through, I sense the undercurrent coming from the only fountainhead.
What does music desire from human beings?
知、幼名は 紅松 弥知。
自分を繋ぎ止めるために、あるいは護るために成してきたものが、いつしか、自らの流れを遮るしがらみの様になっていたのかもしれない。
ファースト・アルバム『arbores』のリリースから幾許かの時が経ち、自分から引き剥がされてゆくもの、この曲たちが、さらに自分(たち)から解き放たれてゆくのを感じながら、同時に、自分の奥深くに根を生やしているのを感じる。
『arbores (naked)』を紡いできた足跡を振り返ると、そこに秘めやかな明滅を覗かせる。自らが求めているものは、もともと自らの中にあったものなのかもしれない、と。なにかを表現しようとするとき、ただ自分に出来ることは、自らがその流れを阻まないということなのだろう。
孤独に自身の言語を培うように見える中、自らを押し流す情動を掻い潜ると、そこに唯一の水源より来たる底流を感じる。音楽は、人に何を望むのだろうか。